اتوبان A2 در هلند، مهمترین جاده ارتباطی شمال و جنوب شهر Maastricht در این کشور با بار ترافیکی بسیار سنگین بود. این اتوبان که بر فراز سطح زمین قرار داشت شهر را به دو نیمه تقسیم میکرد. محدودیت فضایی و حجم بالای خودروی عبوری منجر شده بود تا حداکثر سرعت مجاز، تنها ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد و ترافیک سنگین چند ساعته ایجاد شود. در نتیجه صدا و آلودگی، بزرگترین مشکل ساکنان اطراف اتوبان بود و اثراتی منفی بر محیط زیست میگذاشت.
برای حل این مشکل، در سال ۲۰۰۸ میلادی، دولت هلند تصمیم گرفت تونل دو طبقهی جدیدی را در همان محل اتوبان احداث کند و بالای تونل، روی سطح زمین، فضای سبز ایجاد کنند. ساخت این تونل با طول km 3/2 در سال ۲۰۱۵ تکمیل شد.
به منظور تأمین ایمنی تونل به هنگام بروز احتمالی آتشسوزی، یک سیستم آتشنشانی مطمئن مورد نیاز بود. مطابق قوانین مربوط به تونلها، این سیستم باید همواره آماده به کار باشد. واضح است که با توجه به اثرات خوردگی در داخل لولهها، از لولههای فلزی نمیتوانستند استفاده کنند. بنابراین از شرکت Versteden خواسته شد تا راه حلی برای این چالش بیابد. این شرکت، شبکهی لولههای کامپوزیتی با قطر mm 125 و به طول km 2/4 را مطابق استاندارد ISO 14692 ساخت و در داخل لولههای اضطراری تونل نصب کرد. رزین مورد استفاده در تولید این لولهها، رزین Atlac جدیدی است که توسط شرکت Aliancys و از طریق توزیعکنندهی آن، Euroresins تأمین شده است.
به منظور تحویل سریع و قیمتی قابل رقابت با سایر روشها، تمام شبکه ساخته شده بر روی یک کامیون حمل و به محل، منتقل شد.